Skicka in en begäran om att stänga ditt konto och radera dina personuppgifter

Du kan skicka in en begäran om att stänga ditt konto permanent och radera dina personuppgifter.

Följ stegen nedan för att skicka in en begäran om att stänga ditt Amazon-konto och radera dina personuppgifter:

  1. Gå till Stäng ditt Amazon-konto.
  2. Logga in på det konto du vill stänga.
  3. Kontrollera vilka produkter och tjänster som är kopplade till ditt konto.
  4. Om du vill fortsätta, välj en orsak i rullgardinsmenyn och kryssa i rutan bredvid Ja, jag vill stänga mitt Amazon-konto permanent och radera tillhörande personuppgifter och klicka på Stäng mitt konto .

Observera: Om du har flera konton, vänligen följ stegen ovan för varje konto separat för att säkerställa att vi har rätt behörighet att vidta åtgärder för varje konto som du vill stänga.

En bekräftelse kommer att skickas via e-post till den e-postadress som är kopplad till ditt konto, alternativt via sms. Du måste svara inom fem dagar för att verifiera din begäran.

Om du har problem med att logga in på det konto som du vill stänga, gå till Varför kan jag inte logga in på mitt konto? för ytterligare hjälp.

Observera: När ditt konto har stängts är det inte längre tillgängligt för dig eller någon annan, och det kan inte återställas. Om du bestämmer dig för att börja beställa från oss igen längre fram, eller om du vill använda webbplatsfunktioner som kräver ett lösenord, måste du skapa ett nytt konto. För mer information, vänligen besök Vad händer när jag stänger mitt konto?

Var den här informationen hjälpsam?

Tack för din feedback.

Välj det som bäst beskriver informationen:

Tack! Även om vi inte kan svara direkt på din feedback använder vi den här informationen för att förbättra vår onlinehjälp.