Om plattformen för tvistlösning på nätet

Plattformen för tvistlösning på nätet (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) är en officiell webbplats som förvaltas av Europeiska kommissionen och vars syfte är att hjälpa konsumenter och näringsidkare att lösa sina tvister utanför domstol. Som konsument kan du också få din tvist prövad genom det alternativa tvistlösningsförfarandet som tillhandahålls av Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, Sverige, www.arn.se.

Om du har ett klagomål eller anser att vi inte har behandlat ditt klagomål till din belåtenhet kontaktar du oss via följande länk: https://www.amazon.se/kontakta-oss innan du skickar ett klagomål via plattformen för tvistlösning på nätet. På Amazon tar vi kundservice på största allvar och vi upprätthåller högsta standard när det gäller att hantera, svara på och lösa våra kunders problem.

Om du vill lämna in ett konsumentklagomål på plattformen för tvistlösning på nätet avseende en beställning som har gjorts på Amazon.se använder du e-postaliaset odr-eu@amazon.com i avsnittet Näringsidkarens mejladress i klagomålsformuläret för tvistlösning online. Observera att e-postaliaset odr-eu@amazon.com endast får användas på plattformen för tvistlösning online och endast för klagomål som gäller beställningar som har gjorts på Amazon.se.

Om ditt klagomål gäller en beställning som gjordes på någon av Amazons andra europeiska webbplatser klickar du på länken nedan för mer information:

Amazon.de/ODR

Amazon.es/ODR

Amazon.fr/ODR

Amazon.nl/ODR

Amazon.it/ODR

Amazon.co.uk/ODR

Var den här informationen hjälpsam?

Tack för din feedback.

Välj det som bäst beskriver informationen:

Tack! Även om vi inte kan svara direkt på din feedback använder vi den här informationen för att förbättra vår onlinehjälp.