Leveranskostnader- och tider på Marketplace

Särskilda leveranskostnader- och tider gäller för beställningar från tredjepartssäljare

Leveranskostnader för Marketplace-beställningar

Marketplace-beställningar skickas direkt av tredjepartssäljaren, så olika leveranskostnader kan gälla.

Information om gällande leveranskostnader visas i kassan och i respektive säljares information.

För att se en säljares detaljerade leveranskostnader klickar du på säljarens namn på produktinformationssidan för önskad artikel. På nästa sida klickar du på ”Detaljerad säljarinformation”.

Tillbaka till början

Leveranstider för Marketplace-beställningar

Säljaren är skyldig att säkerställa att varorna levereras inom den tidsram som anges på produktinformationssidan efter att hen tagit emot beställningen. Fraktalternativ för respektive säljare visas i kassan.

Leveranstid Leverans efter att försändelsen har skickats

(för artiklar med status ”I lager”)

Standardleverans

inom 2 till 16 dagar

Prioriterad leverans

inom 1 till 2 dagar efter att försändelsen har skickats

Du kan även se leveransdatum i beställningsinformationen under Dina beställningar på ditt Amazon.se-kundkonto.

Leveransdatumet varierar beroende på flera faktorer, såsom leveransadress, fraktalternativ och tillgänglighet. På varje produktinformationssida anges det om artikeln är tillgänglig just nu samt inom vilken tidsram den kommer att skickas. Leveranstiden varierar beroende på om artikeln finns i lager. Om artikeln inte finns i lager kan kunden se det förväntade avsändningsdatumet på produktinformationssidan – ”Vanligtvis tillgänglig inom X dagar”. Leveransdatumet beräknas genom att avsändningsdatumet läggs till den leveranstid som du har valt.

Om du har frågor om frakt eller undrar var din försändelse är kan du kontakta säljaren direkt. Om din beställning redan är försenad rekommenderar vi att du läser Var är min Marketplace-beställning?

Tillbaka till början

Tull- och importavgifter som kan tillkomma för leveranser från utlandet

Tull- eller importavgifter kan tillkomma för leveranser från länder utanför den Europeiska unionen när försändelsen når ditt land.

Om du gör en beställning till en leveransadress inom Sverige är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter.

Tillbaka till början

Var är min Marketplace-beställning?

Säljaren ansvarar för att skicka din beställning och att svara på eventuella frågor om var den befinner sig.

När du köper en artikel på Amazon.se Marketplace får du omedelbart en beställningsbekräftelse via e-post som anger leveransdatum och annan beställningsinformation.

Säljaren skickar därefter varorna till dig inom den tidsram som anges på produktinformationssidan. Du får ett separat e-postmeddelande som bekräftar att varorna har skickats. Avsändningsbekräftelsen innefattar leveransadress, fraktbolag, avsändningsdatum och leveranstid. Under vissa omständigheter innefattar leveransbekräftelsen även ett försändelsenummer som du kan använda för att spåra försändelsen på fraktbolagets webbplats.

Om leveransdatumet har passerat utan att du har fått din försändelse ska du kontakta säljaren.

Tillbaka till början

Var den här informationen hjälpsam?

Tack för din feedback.

Välj det som bäst beskriver informationen:

Tack! Även om vi inte kan svara direkt på din feedback använder vi den här informationen för att förbättra vår onlinehjälp.