Beställa av en tredjepartssäljare

Tredjepartssäljare är oberoende säljare som erbjuder en mängd olika produkter och varor.

Du beställer av en tredjepartssäljare på samma sätt som när du beställer något annat på Amazon.se. Vi skickar dina medel till tredjepartssäljaren, men delar inte betalningsinformation.

Observera: Överför aldrig pengar direkt till en säljare. Om en säljare ber dig att överföra pengar direkt till dem, gör inte beställningen och rapportera incidenten till vår kundtjänst.

Om tredjepartssäljarens artiklar inte fraktas från Amazon, fraktar säljaren din beställning. Säljaren kommer också att sköta kundtjänst.

Eftersom vi inte är direkt involverade i slutförandet av försäljningar som arrangeras med tredjepartssäljare måste du kontakta säljaren direkt om:

  • du vill fråga om en artikel som hen säljer på Amazon.se
  • du vill veta när din beställning kommer att skickas och levereras
  • din beställning inte kommer fram till det beräknade leveransdatumet
  • en artikel som du har fått kom fram skadad eller blir bristfällig inom garantiperioden
  • artikeln du tog emot skiljer sig från den listade artikeln

Om det uppstår en tvist mellan dig och en tredjepartssäljare är vår A-to-z guarantee tillgänglig för dig. För mer information, vänligen gå till A-to-z guarantee.

Säljare försöker se till att deras lager är tillgängligt för leverans. Ibland kommer en listad artikel inte längre att vara tillgänglig när du gör en beställning. Vi kräver att säljarna minskar dessa artikelproblem så mycket som möjligt.

Vi tillåter inte försäljning av förfalskade varor. Kontakta oss om du får en Marketplace-artikel som du tror är förfalskad. Vi undersöker alla rapporterade fall av försäljning av misstänkta förfalskade varor.

Var den här informationen hjälpsam?

Tack för din feedback.

Välj det som bäst beskriver informationen:

Tack! Även om vi inte kan svara direkt på din feedback använder vi den här informationen för att förbättra vår onlinehjälp.