Få hjälp med att registrera din Kindle-läsplatta

Har du problem med att registrera Kindle-enheten på ditt Amazon-konto? Felaktig enhetstid, föråldrad programvara eller felaktiga lösenord ligger ofta bakom problemet.

  1. Bekräfta att enheten visar rätt tid längst upp på skärmen.
  2. Kontrollera att enheten har den senaste programvaruversionen: På hemskärmen väljer du Alla inställningar > Inställningar > Enhetsinformation. Du kan också klicka på Uppdatera din Kindle, om det är tillgängligt.
  3. Kontrollera att enheten är ansluten till ett wifi-nätverk.
  4. Kontrollera att du använder de aktuella inloggningsuppgifterna för ditt Amazon-konto.
  5. Om du har glömt lösenordet ber du om att återställa det och försöker igen.

    Återställ lösenordet via följande länk: Glömt lösenord

  6. Starta om din Kindle.
Tips: Om du har flera konton verifierar du inloggningsuppgifterna på en annan enhet. Navigera till Amazons webbplats i en webbläsare och logga in på ditt konto.

Var den här informationen hjälpsam?

Tack för din feedback.

Välj det som bäst beskriver informationen:

Tack! Även om vi inte kan svara direkt på din feedback använder vi den här informationen för att förbättra vår onlinehjälp.